wireless چیست ؟ کاربردهای وایرلس؟

توضیحات مربوط به وایرلس

wireless چیست ؟ کاربردهای وایرلس؟

۱۳۶ بازديد
همه ما از یک شبکه بی سیم استفاده می کنیم. بسیاری از افراد ، پس از ورود به یک مهمانی ، اولین س theirال آنها رمز عبور Wi-Fi برای اینترنت بی سیم است ...

اما این بی سیم دقیقاً چیست و چگونه کار می کند؟ تا پایان مقاله با ما باشید. شاید در این مقاله دلیل علاقه مردم به رمز عبور Wi-Fi را پیدا کرده باشید

بی سیم اصطلاحی است برای توصیف ارتباطات از راه دور که در آن امواج الکترومغناطیسی (به جای سیم) یک سیگنال را برای یک قسمت خاص یا تمام مسیر ارتباطی حمل می کنند. برخی از دستگاه های نظارتی و نظارتی ، مانند هشدارهای نفوذ و سرقت ، از امواج صوتی با فرکانس های بالاتر از محدوده شنوایی انسان استفاده می کنند. این دستگاه ها گاهی اوقات به عنوان دستگاه های بی سیم یا بی سیم طبقه بندی می شوند.

اولین فرستنده های بی سیم در آغاز قرن 20 با استفاده از تلگراف (کد مورس) کار می کردند. بعداً "رادیو" اختراع شد زیرا تعدیل امکان انتقال بی سیم صدا و موسیقی را فراهم می کرد.
اصطلاحات بی سیم ، بی سیم ، فکس ، انتقال داده و استفاده بهینه از بیشتر طیف ها دوباره بازیابی شد.

نمونه های متداول تجهیزات بی سیم
نمونه های متداول دستگاه های بی سیم یا بی سیم که امروزه استفاده می شود عبارتند از:

تلفن های همراه و وب سایت ها: ارائه و اتصال به برنامه های قابل حمل و تلفن همراه ، چه برای اهداف شخصی و چه برای مشاغل
سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS): به رانندگان اتومبیل و کامیون ، کاپیتان های قایق و کشتی و خلبانان اجازه می دهد تا خود را در هر نقطه از زمین قرار دهند.
لوازم جانبی رایانه بی سیم: یک نمونه معمول ماوس بی سیم است. صفحه کلید و چاپگر همچنین می توانند به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل شوند
تلفن های بی سیم: اینها دستگاه های محدودی هستند و نباید آنها را با تلفن های همراه اشتباه گرفت.
جعبه های کنترل دستگاه های سرگرمی خانگی: مشهورترین این ابزارها کنترل VCR و کانال های تلویزیونی است. برخی از سیستم های صوتی Hi-Fi و گیرنده های FM نیز از این فناوری استفاده می کنند.
باز شدن خودکار درب پارکینگ: یکی از قدیمی ترین دستگاه های بی سیم است که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان است. در این ساز معمولاً روی فرکانسهای رادیویی کار می کند.
Two Way Radios: این ابزار خدمات رادیویی را برای آماتورها و شهروندان تحت پوشش قرار می دهد. این ارتباطات تجاری ، دریایی و نظامی را نیز در بر می گیرد.
مانیتور کودک: این دستگاه ها فرستنده / گیرنده رادیویی برد محدود هستند.
تلویزیون ماهواره ای: به بینندگان امکان انتخاب صدها کانال تقریباً در هر مکان را می دهد.
شبکه های بی سیم یا شبکه های محلی بی سیم: انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان کاربران رایانه را فراهم می کند.
فناوری بی سیم به سرعت در حال رشد است و نقش مهمی در زندگی مردم در سراسر جهان دارد.
دلیل آن این است که هر روز افراد بیشتری به طور مستقیم یا غیرمستقیم به این فناوری اعتماد می کنند. گفته می شود که در شرایط خاص از فناوری بی سیم سو be استفاده می شود و باعث ایجاد مشکلات و آزارهای اجتماعی می شود. مثالهای متداول ارتباط بی سیم که شاید با آنها آشنایی نداشته باشید:

سیستم ارتباطات جهانی (GSM): یک سیستم تلفن همراه دیجیتال که در اروپا و سایر نقاط جهان استفاده می شود. در واقع ، این استاندارد برای تلفن های بی سیم در اروپا است.
General Radio Packet Radio Service (GPRS) یک سرویس ارتباطی بی سیم مبتنی بر بسته است که به شما امکان می دهد اطلاعات یا داده ها را از طریق شبکه تلفن همراه ارسال و دریافت کنید و یک اتصال اینترنتی مداوم برای کاربران تلفن همراه و رایانه فراهم کنید.
GSM Enhanced Data Environment (EDGE: نسخه سریعتر سرویس بی سیم GSM).
سیستم ارتباطات سیار جهانی (UMTS): یک سیستم باند پهن بسته بندی شده است که خدمات زیادی را به کاربران تلفن های همراه و رایانه های شخصی ، بدون توجه به مکان آنها ارائه می دهد.
پروتکل برنامه های بی سیم (WAP): مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی که نحوه دسترسی دستگاه ها مانند تلفن های همراه و فرستنده های رادیویی به اینترنت را استاندارد می کند.
بخش ارتباطات بی سیم یا بی سیم
سیستم های بی سیم به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

شبکه بی سیم ثابت: برخلاف تلفن های همراه و سایر دستگاه های بی سیم ، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند. این سیستم ها به طور کلی می توانند جایگزین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنتی یا تلویزیونی مورد استفاده قرار گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.