ارتباط بی سیم

توضیحات مربوط به وایرلس

ارتباط بی سیم

۱۲۵ بازديد

 

این دستگاه‌ها همانند نوع ADSL خود ، به عنوان یک مسیریاب شبکه عمل می‌کنند و ما بین شبکه وایرلس محلی و شبکه اینترنت به عملیات روتینگ می‌پردازند. نقطه دسترسی وایرلس دستگاهی است که به صورت متمرکز قابلیت اتصال دستگاه‌های وایرلس متصل به خودش را به یکدیگر ایجاد می‌کند. یک شبکه بیسیم حداقل از دو دستگاه با قابلیت ارتباط وایرلس تشکیل می‌گردد. با این وجود در اکثر موارد شبکه وایرلس ، شبکه‌ای متشکل از حداقل یک نقطه دسترسی وایرلس و تعدادی دستگاه وایرلس می‌باشد.

البته چک کنید ببینید در منطقه مغازه شما همراه اول بهتر آنتن داره یا ایرانسل یا رایتل. اگر هنوز در انتخاب یک مودم مردد هستید؛ به نوع نیاز و کاربری خودتان توجه کنید.چون فقط در این صورت است که می‌توانید بهترین مودم را مطابق نیاز خود تهیه کنید و بتوانید بدون مشکل، به‌ راحتی از آن استفاده کنید. نتیجه نهایی در هر دو یکی است ولی تفاوت در روش اتصال می باشد وای-فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity و استانداردی از زیرمجموعه Bluetooth بوده و ارتباطی با قدرتی بیشتر از خود Bluetooth ایجاد خواهد شد. معمولا بستگی داره به قدرت امواج در منطقه ی مورد نظر و فاصله از مرکز. مثلا در این شهر ما تنها به صورت آنتنی هست، در این روش یک آنتن به عنوان گیرنده ی امواج هست و یک دستگاه برای انتقال اینترنت به کامپیوتر مثل Access Point و کارت WiFi یا WLAN. رادیو وایرلس وسیله ای هست که اینترنت یا دیتا رو دریافت می کند و به صورت امواج رادیویی به مقصد ارسال می کند و بالعکس تا بتواند یک ارتباط را برقرار می کند.

Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و ماکروویو، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از میان این دستگاه ها می توان پیغام گیرها، تلفن های همراه، کامپیوترهای قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد. شما می توانید به راحتی صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید، بازار بورس را زیر نظر بگیرید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات Wireless دارند.

در پایان پیشنهاد می شود جهت خرید رادیو وایرلس و سایر تجهیزات شبکه به معتبرترین شرکت در زمینه عرضه انواع تجهیزات شبکه هایپر صنعت فامکو مراجعه کنید و قبل از اقدام به هر گونه خرید با کارشناسان ما مشورت کنید. همچنین در فامکو می توانید از ارائه خدماتی همچون نصب، کانفیگ سیستم، تعمیر و غیره بهرمند شوید. به طور کلی می‌توان گفت وظیفه مودم، برقراری ارتباط با اینترنت است و روتر وظیفه دارد این اینترنت را بین چند دستگاه موجود پخش کند. روتر برای ارتباط دستگاه شما با شبکه‌های دیگر بهترین مسیر را انتخاب می‌کند. زمانی‌که روتر روشن شود و کابل شبکه به‌آن وصل باشد، می‌توانید دستگاه‌های‌تان را به‌شبکه متصل کنید. روتر شروع به انتشار سیگنال‌هایی می‌کند که معمولا مسافتی بین {90|ninety} تا 300 متر را طی می‌کنند.

سپس اکسس پوینت ها را در محل خود فیکس کرده و تنظیمات لازم انجام می شود. شما می توانید از شبکه های وایرلس برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوهها و … استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکل در پیش خواهید داشت. راه اندازی شبکه وایرلسبه شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در بیاورید. این روزها شرکت‌های زیادی ارائه دهنده انواع مودم‌های پرتابل و بی سیم هستند که اینترنت 3G و 4G را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند. استفاده از مودم‌های پرتابل به خصوص برای شرکت‌های برگزار کننده همایش‌ها مناسب هستند. با استفاده از اینترنت بی سیم یک مودم پرتابل می‌توانید پوشش خبری یا گزارش زنده Live از مراسم‌ کمپانی خود را پوشش دهید و نگران قطعی یا سایر مشکلات نباشید.

با این‌ حال، ممکن است بعضی از مودم‌های سیمی پورت USB نداشته باشند و بعضی دیگر پورت LAN نداشته باشند. البته مودم‌هایی که اخیراً در بازار موجود شده‌اند بدون استثناء دارای پورت LAN می‌باشند. اگر مودمی که تهیه کردید هر دو پورت USB و LAN رو داشت، توصیه می‌شود حتما از پورت LAN استفاده کنید. مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می شود در دست صاحب دستگاه است و با گذاشتن رمز می تواند به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه را بدهد. در خرید سرویس اینترنت وایرلس صبانت امکان استفاده از تخفیف اشتراک گروهی وجود دارد به صورتیکه هزینه هر اشتراک اینترنت به طور چشمگیری کاهش می یابد.

شبکه‌های یا شبکه‌های کامپیوتری بی سیم دارای انواع مختلفی می‌باشند. در اوایل قرن بیستم در سینما، رادیو و تلویزیون از کابل برای انتقال صوت و تصویر آنالوگ استفاده می‌شد. فضای شبکه برای ارتباط بین فضاپیما معمولاً در مجاورت زمین استفاده می‌شود. لطفاً دوباره وارد شوید.برگهٔ ورود در یک پنجرهٔ تازه باز خواهد شد.

پیغام گیرها، تلفن‌های همراه، کامپیوترهای قابل حمل، شبکه‌های کامپیوتری، دستگاه‌های مکان‌یاب، سیستم‌های ماهواره ای و PDA ها از جمله دستگاههای هستند که می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند. بسیاری از زمینه‌های کاری مانند مراقبت‌های پزشکی، اجرای قوانین و سرویس‌های خدماتی احتیاج به تجهیزات وایرلس دارند. این تجهیزات کمک می‌کند که تمام اطلاعات خود را به راحتی برای مشتری‌هایتان به نمایش در آورید. در مقایسه با شبکه‌هایی که مبتنی بر سیم هستند، هزینه نگهداری شبکه‌های وایرلس بسیار کمتر است. از محل رادیو ها تا نزدیک ترین سوییچ یک کابل شبکه کشیده می شود. جهت جلوگیری از نیاز به برق در نزدیکی اکسس پوینت، از مدل هایی استفاده می کنیم که از POE پشتیبانی کنند.

به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نیاز به سیم یا کابل ، در حال حرکت را می دهد. نکته بسیار مهم در برد وایرلس امکان هک وایرلس از راه دور می‌باشد. هر چقدر برد وایرلس بلندتر باشد و از آنتن‌های وایرلس برد بالا بهرهمند باشد امنیت آن کاهش پیدا خواهد کرد. دلیل این امر امکان دسترسی ساده افراد غیر مجاز به وایرلس شما از راه دور می‌باشد.

در اواخر تابستان 1397 قیمت ارزان ترین مودم وایرلس خانگی به بیش از 200 هزار تومان رسیده است و متاسفانه این افزایش قیمت همچنان ادامه دارد. قیمت مودم وایرلس در سال 1396 بسیار مناسب بود و تقریبا تمامی افراد قادر به خرید مودم وایرلس خانگی ارزان برای خود بودند، قیمت وایرلس در این سال از حدود 50 هزار تومان شروع و نهایتا به 300 هزار تومان نمی‌رسید. مودم‌های وایرلس دارای یک، دو، سه، و یا چهار آنتن وایرلس برای ایجاد شبکه وایرلس محلی می‌باشند. این دستگاه‌ها به عنوان یک مسیریاب شبکه عمل می‌کنند و ما بین شبکه وایرلس محلی و شبکه اینترنت به عملیات روتینگ می‌پردازند. مودم‌های وایرلس دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از این انواع می‌پردازیم. مودم ADSL نوع اول این دستگاه‌ها می‌باشد و با اتصال به خطوط تلفن ثابت قادر به دریافت و اشتراک اینترنت ADSL است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.